P-51D Mustang EPP

Konstrukce: Libor Mašík, EPP stavebnice z jeho produkce LM-Model

montáž zatahovacího podvozku

 Parametry modelu
 

Rozpětí

855 mm

Délka

740 mm

Hmotnost

420 g

Pohon

Mega 16/15/7, nebo MMG22-10D

Akumulátor

2s Li-Pol 1000 mAh

Regulátor

12A

 

Ovládané prvky: výškovka, křidélka, motor,  podvozek

Tento model P-51D se liší od ostatních jen instalací zatahovacího podvozku GWS, zakoupeného od fy Hořejší. K dostání jsou v současné době dva druhy. Já jsem použil větší provedení. Otvory pro podvozek v křídle jsou vypáleny upraveným hrotem trafopáječky. Samotný podvozek je upevněn na destičce z překližky tl. 2 mm. Destička je vlepena na křídlo lepidlem Purex s pomocí sekundového lepidla a aktivátoru. Pro ovládání podvozku jsem použil servo Hitec HS-81, které je poněkud silnější než serva HS-55, která jsem použil na kormidla. Táhla jsou vyrobena z ocelového drátu tl. 0.8 mm. Podvozek není úplně zapuštěn do křídla, proto se ani kola po zatažení úplně  neschovají do křídla. Ale pro odzkoušení to úplně stačí.
Po instalaci a seřízení jsem byl docela mile překvapen dobrou a bezproblémovou funkcí podvozku. Podvozek je zajištěn v otevřené i uzavřené poloze. Proto v těchto polohách nijak nezatěžuje servo. Servo HS-81 podvozek zasouvá i vysouvá bez nejmenších problémů.
A co se týká letových vlastností. Ty se nijak podstatně  nezměnily. Protože poněkud vzrostla hmotnost modelu, je tato skutečnost trochu znát na letovém projevu modelu. Ale není to nic závažného. Model zvládne to co předtím, bez podvozku. Po vysunutí podvozku je znát větší odpor modelu, což je logické.

Jinak mohu tento podvozek vřele doporučit. Funguje a model jeho instalací pěkně oživí a zatraktivní.

Další změna oproti původnímu modelu je v použitých akumulátarech. Tentokrát jsem použil Li-ion akumulátory 1100 mAh (Konion) zakoupené rovněž u fy Hořejší. Pro odebírané proudy okolo 10 A jsou docela dobře použitelné. Nevýhodou je jen poněkud vyšší hmotnost.

 

30.06.2006 - Výsledek testu motoru MMG22-10D Ing. Mašíka v jeho Mustangu:  "...Letový projev s tímto motorem byl prakticky totožný jako s původním motorem MEGA 16/15/7. A možná ještě lepší protože Váš motor je lehčí, proto o něco klesla celková hmotnost modelu. A to jsem měl na vyzkoušení jen těžšího Mustanga s zatahovacím podvozkem. Takže zvláště i pro model bez podvozku to bude super pohon, ..."

 

 

 

 

 L. Mašík

 

Přidáno: 6.6.2007